Kwaliteitsmetingen
In Noorderhart wordt de kwaliteit onder andere gemeten aan de hand van indicatoren en resultaten van patiëntenervaringen.
- Een indicator meet een welbepaald onderdeel van de kwaliteit en drukt dit uit in een cijfer.
- Resultaten van patiëntenervaringen worden bekomen aan de hand van vragenlijsten die door de patiënt worden ingevuld.
Vervolgens bepalen we aan de hand van de resultaten of er stappen ondernomen moeten worden die tot kwaliteitsverbetering leiden.
We nemen enerzijds deel aan kwaliteitsinitiatieven die extern opgestart zijn. Zo volgt Noorderhart kwaliteitsindicatoren op van:
- Federale Raad Voor de Kwaliteit van de Verpleegkundige Activiteit
- Vlaams Ziekenhuisnetwerk
- Vlaams Indicatoren Project (VIP²).
Door deel te nemen aan deze initiatieven kunnen we onze kwaliteitsresultaten vergelijken met andere Vlaamse ziekenhuizen.
Anderzijds werden ook intern een aantal kwaliteitsindicatoren en patiënttevredenheidsonderzoeken vastgelegd om de kwaliteit van onze zorg te meten en verbeteren.
Meer info?
Dienst kwaliteit:
- kwaliteit@noorderhart.be
- 011 826 481 (werkdagen van 9 tot 15 uur)