Toegang tot Noorderhart Mariaziekenhuis via automatische poortjes

Wie Noorderhart Mariaziekenhuis wil betreden, moet een geautomatiseerde toegangscontrole doorlopen. 

 

Patiënten = elektronische identiteitskaart 

Heeft u een afspraak voor een raadpleging, opname, onderzoek of ingreep?
Dan kunt u, op de dag van uw afspraak, het ziekenhuis binnengaan met uw e-ID (elektronische identiteitskaart) of Kids-ID (elektronische identiteitskaart voor kinderen):

  • Op weekdagen tussen 6.30 en 21 uur.
  • In het weekend en feestdagen tussen 8 en 21 uur.

Hoe werkt het poortje? 

Steek uw e-ID (of KidsID)-kaart in de kaartlezer aan het toegangspoortje.  Het poortje gaat open, en u kunt het ziekenhuis betreden.

  • Het poortje gaat niet open met mijn e-ID? Er verschijnt een foutmelding op het scherm. Aan de infokiosk helpt een medewerker u verder.
  • Wat als ik geen Belgische e-ID heb? U ontvangt op voorhand (via e-mail of sms) een QR-code. 
  • Wat als ik geen e-ID of QR-code heb? U kan zich aanmelden aan de infokiosk, rechts van de toegangspoortjes. Daar helpt een medewerker u verder.


Bezoekers = QR-code

Komt u op bezoek bij een patiënt? Dan hebt u een QR-code nodig om het toegangspoortje te openen. Deze QR-code kan de patiënt u geven.

Elke patiënt krijgt een unieke QR-code voor zijn bezoeker (via SMS). Deze code blijft bruikbaar tijdens de hele periode dat een patiënt in het ziekenhuis verblijft. Na ontslag wordt de code automatisch gedeactiveerd.

Hoe werkt het poortje? 

Houdt uw QR-code (geprint of op uw smartphone) voor de scanner.  Het poortje gaat open, en u kunt het ziekenhuis betreden.

  • Het poortje gaat niet open met uw QR-code? Er verschijnt een foutmelding op het scherm. Aan de infokiosk helpt een medewerker u verder.
  • Wat als ik geen QR-code heb? U kan zich aanmelden aan de infokiosk, rechts van de toegangspoortjes. Daar helpt een medewerker u verder.
     

Dankzij de automatische poortjes heeft het ziekenhuis de mogelijkheid om de toestroom van patiënten en bezoekers beter te controleren. Zo kan omwille van COVID-19 of in andere crisissituaties de toegang beperkt worden voor patiënten en/of bezoekers. Het systeem kan bovendien snel aangepast worden in functie van de genomen maatregelen. 

Om onze toegangscontrole vlot te laten verlopen, is het belangrijk dat wij over uw GSM-nummer en e-mailadres beschikken.